För fel och problem inne i lägenheten
Kontakta SBC (Sveriges Bostadsrättscentrum AB):
Mail: kundtjanst@sbc.se
Tel: 0771-722 722
Web: www.sbc.se/felanmalan
Information som behövs vid felanmälan via mail eller telefon är:
- Förening: BRF Kallblodet (9971).
- Vilket hus det är: E3, E4, E5 eller garaget.
- Vilken adress: Åby Allé 25, 27 eller 29.
Tänk på att garantitiden för våra hus har löpt ut. För avhjälpande av serviceuppdrag i lägenhet som faller under bostadsrättsinnehavarens ansvar debiteras beställaren.
Fel på allmänna ytor/platser
Det finns kontaktuppgifter för felanmälan i föreningens trapphus. Till exempel är det Esplanad som har hand om fastighetsskötseln via SBC (Sveriges Bostadsrättscentrum AB).
Övriga frågor:
Kontakta styrelsen:
Mail: styrelsen@kallblodet.se
Problem med TV-basutbud eller internet
Medlemmar ska anmäla problem med internet och tv till leverantören av dessa tjänster.
Frågor angående dina tjänster görs genom att kontakta Telias kundtjänst:
Tel: 90 200
Web: www.telia.se
Problem med hiss
Kontakta Kone:
Mail: khs_kundservice@kone.com
Tel: 0771-50 00 00